nedelja, 20. oktober 2013

Prodajna orodja za boljši uspeh /prebrano

/prebrano/ Joseph Sugarman: Sprožilci


Priporočam v branje. Na koncu knjige je tudi povzetek vseh sprožilcev in prostor, da odgovore prilagodite svoji lastni storitvi oz. izdelku.
30 prodajnih orodij, s katerimi lahko nadzorujete misli vaše stranke, jo motivirate, vplivate nanjo in jo prepričate v nakup

1.       Konsistenca
Sladoledna bomba vs. sladoled s smetano (= sladoled…. S smetano)

Prvo ponudiš neko osnovno storitev. Ko se kupec strinja, dodaš še nekaj zraven, skoraj avtomatsko vzame še to.

2.       Značaj izdelka
Zavarovanje: gotovo hočeš zaščititi svojo družino. Če  bi se ti kaj zgodilo, bi tako tvoja družina od podjetja imela vsaj kako korist.

Vsak izdelek ima svoj značaj. Poveži ga z željo stranke in prodaj zadevo. Najdi značaj, ki sproža določeno čustveno reakcijo pri kupcu. Kakšen je njegov namen, kako je zgrajen, kako se vse lahko uporablja? Najdi emocionalni apel.

3.       Značaj stranke
Za skoraj propadlo društvo je najelo hostese in tako so dali vtis kako se dobro vsi razumejo.

Proučite emocionalne in pozabite na razumske potrebe stranke. Šele s stališča emocij boste razumeli bistvo njene motivacije in dobili vse potrebne namige, da odkrijete pot do srca in denarnice.

4.       Izpostavljanje ugovorov
Zlomil je očala na nacionalni tv in se potem hitro znašel.

Priznaš prvo slabo stran izdelka, a potem to izpodbiješ z drugo rečjo. 
Pomanjkljivost, ki bi jo stranka utegnila opaziti kar sam omeniš (poštenost), tako pridobiš zaupanje in spoštovanje.

5.       Odpravljanje ugovorov
Če odpravite strankine ugovore, s tem ne ustvarite le zaupanja, navdihnete spoštovanja in odražate poštenost, temveč stranko osvobodite konflikta, ki bi lahko preprečil prodajo.

6.       Vključenost in lastništvo.. uporaba aktivatorjev
Kupca vključite v prodajo (da, naročam se/kviz…)… opišete izdelek, da kupcu ustvarite domišljijo kako izdelek uporablja, ga že ima…

7.       Integriteta
Znani ljudje v oglasih, ljudje jih bolj poznajo, jim bolj zaupajo.

Integriteta osebe, ki posreduje sporočilo je prejemniku vedno presenetljivo jasna. Pokažite, da ste notranje usklajeni.

8.       Pripovedovanje zgodb
Kupci povedo izkušnjo z izdelkom.

Naučite se pripovedovati dobre zgodbe, ki pritegnejo poslušalca, povežejo izdelek ali storitev s prodajnim sporočilom in vam pomagajo pri komunikaciji s stranko. Dobro je z zgodbo pričeti v začetku prodajnega govora, da pritegnete pozornost.

9.       Avtoriteta
Pri nakupu raje za mnenje vprašamo nekoga, ki se dejansko spozna na izdelek, storitev.

Ljudje potrebujemo avtoriteto. Zaradi nje se lažje določimo za nakup in svoji odločitvi tudi bolj zaupamo.

10.   Dokaz vrednosti
Podjetje plača igralcu, da oglašuje izdelek, direktor se vozi z dragim avtom in izdelek je med dražjimi. Pri nas pa nismo nekoga plačali, da širi dobro besedo o izdelku,  se vozimo z golfom in izdelek je cenejši. Pri prvemu preplačate le ime.
Prvo ponudiš izdelek po nižji ceni nato izdelek po višji (kupec si zapomni nižjo ceno, a kupi dražjega)  ali pa zaprosijo za višji znesek, ki ga potem znižujejo do sprejemljivega.

Ko utemeljite ceno izdelka ali storitve, svoji ponudbi dodajte vrednost in tako ponudite stranki še en razumski razlog za nakup.

11.   Čustva
Včasih bolje, da naslikamo zgodbo, namesto, da naštejemo komplicirane tehnične lastnosti.

Ljudje kupujemo s čustvi, razum pa uporabljamo za utemeljevanje nakupa, zato uporaba pravilnih čustvenih besed poveča prodajo.

12.   Utemeljevanje z razumom
Potreba po utemeljevanju nakupa narašča sorazmerno s ceno izdelka – in nasprotno.

Ljudje kupujemo s čustvi, nakup pa utemeljujemo z razumom.. razumsko pojasnilo naj bo odgovor na: Zakaj naj bi to kupil?

13.   Pohlep
Če znižaš izdelek, moraš imeti za to dober razlog.

Pohlep je pomemben dejavnik prodaje. Moč tega dragocenega sprožilca najbolje izkoristite, če izdelku zagotovite več vrednosti, kot pričakuje vaša stranka.

14.   Kredibilnost
Mednarodna oznaka odobritve. Izobrazba..

Ko oblikujete prodajno predstavitev in ustvarjate prodajno okolje za vaš izdelek, upoštevajte, da je načinov za povečevanje kredibilnosti res veliko.

15.   Prepričanost v kupčevo zadovoljstvo
Če z izdelkom ne boste zadovoljni vam vrnemo denar.

Ključ je v tem, da v zaključku svoje prodajne predstavitve strastno opravite z vsemi morebitnimi pomisleki stranke in ji ponudite prepričanost v njeno zadovoljstvo, ki presega vsa njena pričakovanja.

16.   Povezovanje
Povezovanje z modnimi muhami (dogodki, ki bi povečali prodajo; Božič, svetovno prvenstvo v košarki).

Če svoj izdelek ali storitev predstavite tako, da ga povežete z nečim, s čimer se lahko poveže in razume potrošnik, bo vaš prodajni proces bolj uspešen.

17.   Želja po pripadnosti
Določeni želijo kupovati Marcedese, določeni BMW, ali LG, Apple..
Napišite oglas v smislu, da se ljudje najdejo v njem.

Želja po pripadnosti je eden izmed najmočnejših psiholoških sprožilcev. Uporabite ga sebi v prid in ugotovite, kakšnim skupinam propadajo vaše stranke, nato pa njihove potrebe in želje uskladite z lastnostmi vašega izdelka.

18.   Želja po zbiranju.
Centri dajo otrokom brezplačno škatlico za zbiranje frnikol, da potem te otroci kupujejo.

Želja  po zbiranju presega tipične zbirateljske izdelke. Če ste stranki prodali nek izdelek, ne pozabite, da bi stranka izdelke iste vrste utegnila tudi zbirati.

19.   Občutek urgentnosti
Otvoritvene cene le določen čas. Ko nekdo reče: bom še premislil je že prepozno.

Pri vsaki prodajni predstavitvi brez odlašanja razmislite o vzbujanja občutka urgentnosti. Vendar pazite, da ogenj uporabite kot čisto zadnjo priložnost.

20.   Ekskluzivnost
Omejena izdaja. Podpisani izdelki..

Uporabite svojo domišljijo in se domislite načinov, s katerimi svoje izdelke lahko naredite ekskluzivne, enkratne ali redke.  Stranke imajo rade, da jih obravnavamo kot da so nekaj posebnega.

21.   Preprostost : keep it simple, stupid
Oglašujemo raje en izdelek kot v večih barvah, da kupcem olajšamo zadevo in jim sami izberemo.
Razumljiva, nekomplicirana navodila (30eur za 3 mesece).

V prodaji se pogosto zgodi, da je ponudba veliko bolj zakomplicirana kot bi morala biti. Poenostavite jo in stranki olajšajte nakup.

22.   Občutek krivde
Pošta s plačano poštnino. Občasna »darilca«.

Razmislite o številnih kreativnih načinih, s katerimi boste pri potencialnih strankah vzbudili občutek krivde. Če boste ta sprožile znali pametno uporabiti, bodo stranke veliko bolj dovzetne za nakup.

23.   Specifičnost
92%ljudi uporablja določen izdelek (namesto 90%). 390km krvnih žil (navajaj dejstva- tudi za večjo kredibilnost).

Če boste znanje uporabili v prodaji, boste povečali učinkovitost. Uporaba specifičnih – in ne zgolj splošnih – podatkov ter navajanje dejstev – bo vplivala tudi na kredibilnost vaše storitve.

24.   Domačnost, poznanost
Ne spreminjajte starih oglasov dokler delujejo (mcdonalds), redno obujajte spomin ljudem.

Ljudje radi kupujemo izdelke, ki jih poznamo. Stranka naj ima vaše ime, blagovno znamko, slogan za katerega že instiktivno ve, da je vaš, domačne besede, s katerimi je v harmoniji, vedno pred očmi.

25.   Zrcaljenje
Lep dan, kajneda?, Skupno pitje kave…. Stranki bodite všeč, zaželeni, pošteni, kredibilni, z integriteto.

V resnici je zrcaljenje le oblika strinjanja. Potrudite s , da bodo vaše besede in početje skladne s početjem in besedami vaše potencialne stranke. Mar ne želite, da stranke pritrdilno prikimavajo na vse do zadnjega vprašanja.

26.   Upanje
Vitamini, kreme proti gubam-upajo, da deluje, saj vidijo rezultate na tv.

Kar koli prodajate, boste z ustrezno kredibilnostjo  samodejno angažirali moč upanja – močno silo, ki lahko motivira, navdihne in celo sproži prodajo.

27.   Radovednost
Ampak, to še ni vse… ne prikažeš slike itd..
Namesto, da bi podžgali strankino radovednost, prodajalci v svoji prodajalni predstavitvi pogosto preveč razkrijejo, zato izkoristite sprožilec radovednosti, ki vam bo pomagal obdržati strankino zanimanje vse do konca predstavitve.

28.   Harmonija
Harmonija s trgom; prvo se prilagodite, kasneje pojdite svojo želeno pot, ko imate sredstva, vpliv.

Če ne izpolnjujete strankinih potreb, morate ugotoviti, kako in kaj v zvezi z njim spremeniti. Stranka je kralj-vi delate zanjo. Vaš cilj ni le harmonija s trgom, ampak tudi s strankami.

29.   Zaposlite možgane
Filmi s tipičnim koncem..

Pazite, da stranki ne poveste preveč ali razkrijete vsega. Omogočite ji da uporablja možgane in pamet.

30.   Poštenost!
Nekateri prodajajo meglo.

Če delate za pošteno podjetje, so vašemu uspehu na stežaj odprta vrata. In če ste tudi sami pošteni,  so med vašimi mislimi, dejanji in besedami integriteta, vas na poti do uspeha ne more ustaviti nič več.

Vir: Joseph Sugarman; Sprožilci