sobota, 18. oktober 2014

Podjetništvo (povzetek) /prebrano



PRILOŽNOST ZA PODJETNIŠTVO
-          Kaj je podjetništvo?

POSLOVNA PRILOŽNOST
-          Identifikacija priložnosti
(tehnike ustvarjalnega mišljenja-brain storming)

Izbira ideje:
Kako koncept deluje?
Kaj lahko s konceptom dosežemo?
Kaj koncept napravi?
Kdo je v koncept vključen?
Kaj so fizične lastnosti koncepta?
Zakaj je take oblike?
Kateri procesi so vključeni?
Kdo je ključen dejavnik uspeha v teh procesih?
V katerih okoliščinah najbolj deluje?

Donosna priložnost? Kupci naj se vrnejo, visoka dodana vrednost; Usposobljena podjetniška skupina.

-          Od poslovne ideje v poslovni načrt
- Povzetek za vodstvo (kratek opis podjetja,  priložnost in strategija, ciljni trgi in projekcije, konkurenčne prednosti, ekonomika dobičkonosnost in možnost žetve, vodstvena skupina in kadri)
Panoga dejavnosti, podjetje, proizvodi in storitve (panoga dejavnosti, podjetje, proizvode storitve,  strategija vstopa in rasti)
- Tržna raziskava in analiza(kupci, obseg trga in trendi, konkurenca, sprotno ocenjevanje trga)
- Ekonomika poslovanja podjetja (kosmati dobiček in dobiček iz poslovanja, analiza donosnosti, fiksni variabilni in polvariabilni stroški, upravljanje z denarnim tokom podjetja)
- Načrt trženja (strategija vstopa v trg, cenovna strategia, tržno komuniciranje, prodajne poti, posebni poudarki v trženju storitev)
- Proizvodni in storitveni načrt (geografska lokacija podjetja, poslovni prostori, operativni ciklus, pravne zahteve dovoljenja)
- Načrt razvoja (status razvoja in prihodnje naloge, izboljšava proizvoda in novi proizvodi, sredstva namenjena razvoju, industrijska lastnina)
- Vodstvena skupina in kadri (organizacijska struktura, ključno vodstveno osebje, politika zaposlovanja in nagrajevanja, upravni odbor, drugi lastnikiinvestrtorji in njihove pravice, profesionalni svetovalci in storitve.
- Terminski načrt (ključne aktivnosti v prvem poslovnem letu, grafična ponazoritev terminov)
- Kritična tveganja in izzivi (makro raven, raven podjeta, simulirana poslovna tveganja)
- Finančni načrt (predračun izkaza uspeha, predračun bilance stanja, predračun izkaza finančnih tokov, davčni status, kontrola stroškov, kazalci uspešnsti poslovanja)
- Pridobivanje in upravljanje z viri(zaželeno financiranje, pridobivanje virov financiranja, upravljanje z obratnim kapitalom podjetja)

-          Napake pri pisanju načrtov

Ne odgovorimo na vsa vprašanja investotorjev
Investitorji ne verjamejo projekcjam ki temeljijo na konkretnih podatkih.
Znanje o vodenju podjetja kot celote.
Investitorji želijo podrobne mesečne projekcije prodaje, stroškov in dobičkov
Ključna vloga povzetka, ki pritegne investitorja


ANALIZA PORTERJEVEGA DIAMANTA (silnice privlačnosti)

-          Vstopanje novih konkurentov v panogo
-          Nevarnost zamenjave proizvodov oz storitev
-          Pogajalska moč kupcev
-          Pogajalska moč dobaviteljev
-          Konkurenčnosti med obstoječimi konkurenti v panogi

-          Kdo so ključni subjekti na trgu panoge(proizvajalci/konkurenti, kupci) in kakšna je pogajalska moč le teh?

-          Kateri so temeljni dejavniki uspeha v panogi?

-          Kako je panoga odvisna od konjuktirnih in sezonskih nihanj?

-          Kakšni so obstujoči trendi in kakšna prihodnja pričakovanja?

-          Kako je panoga občutljiva na tehnloške spremembe?

-          Kakšen je vpliv državne regulativne dejavnosti na panogo?


KAZALCI USPEŠNOSTI POSLOVANJA

Povprečni dobiček na podjetje
Povprečna sredstva na podjetje
Povrečni prihodek
Povprečno št. Zaposlenih
Povprečni prihodek na zaposlenega
Povprečni dobiček na zaposlenega
Stopnja zadolženosti
Stopnja kapitalizacije
Dolg/kapital
Prihodek
Indeks rasti panoge
Donosnost prodaje ROS
Donosnost sredstev ROA
Donosnost kapitala ROE


NAČRT TRŽENJA

Trženjski splet: 4P
-          Izdelek, -product
-          Prodajne cene- price
-          Prodajne poti (distribucija)- place
-          Tržno komuniciraje- promotion


Načrt trženja:
-          Identificiramo potrebe in želje kupcev
-          Identificira in opredeli značilnosti tržnih niš
-          Analizira konkurenčne predsnoti in slabosti
-          Oblikuje trženjski splet za doseganje ciljev

Mala podjetja-ozko definirani trg ponavadi… prednost je fleksibilnost in hitro odzivanje na potrebe kupca

Faze spoznavanja kupca in odnos s kupci:
-          Kupci so, ne poznamo njihovih značilnosti potreb
-          Zbirajo podatke, ampak jih ne uporabljajo v razvoju
-          Sistematično zbiraje podatkov, komuniciranje (ankete)
-          Podjetje in kupci so partnerji, aktivnost je usmerjena v kupca, sksupaj sodelujejo prin razvoju in vzpostavi dolgoročne odnose

Oblikovanje odnosa:.. osredotočenje na…

-          Lastnosti kupca
Nezadovoljstvo kupca rešiti čim hitreje
Spodbujanje kupcev da izrazijo mnenja
Zaposleni se zavedajo vloge zadovoljnega kupca
S kupci občasno komunicira tudi vodstvo-občutek pomembnosti
Izobraževanja zaposlenih in skrben izbor le teh

-          Kakovost storitev (hitrost, odzivnost, ljudje in oprema, cena)
Kakovost
Timsko delo
Dolgoročni odnosi
Znanje, napredek, izpopolnjevanje
Merjenje kakovosti

-          Prikladnost storitev
Dostopnost
Delovni čas
Dostava na dom?
Dobri plačilni in kreditni pogoji
Zaposleni usposobljeni za delo z ljudmi?

-          Izpopolnjevanje storitev
Inovativnost

-          Hitrost


-          Zadovoljstvo kupcev

Izdelek, storitev

Portal-storitev vsakdanje rabe
Rezervacijski sistem-neiskan izdelek-agresivna prodajna taktika

Je storitev možno uvesti kot blagovno znamko?
Je prodajo mogoče povečati z oglaševanjem
Lahko najdemo nove trge?
Je možno znižati  stroške
Dizajn je pribvlačen?

TRŽNO KOMUNICIRANJE

Oglaševanje
-          Kje geografsko smo prisotni
-          Kdo so kupci in njihove značilnosti
-          Koliko imam sredstev
-          Oglaševalski mediji konkurence
-          Kako pogosto

Odnosi z javnostmi (zaupanje javnosti)
-          Množični mediji
-          Pripravljanje dogodkov, okroglih miz, organizacija ali udeležba
-          Sodelovanej v javni skupnosti
-          Prispevki neprofitnim organizacijam
-          Sponzorstvo

Pospeševanje prodaje
-          Nagradne igre
-          Natečaji
-          Vzorci, kuponi
-          Posebne cene
-          Sejmi
-          Demonstracije

Osebna prodaja
-          Pristop naj bo profesionalen in objektiven
-          Omogočite kupcu, da pove mnenje, želje in potrebe
-          Kupcu nazorno pokažite, kako zadovoljuje vaše potrebe
-          Govorite o pozitivnih izkušnjah drugih
-          Ob pravem trenutku ponudite naročilo

Neposredno in elektronsko trženje
-          Kataloško
-          Po pošti
-          Prek tv, radia
-          Akviziterstvo
-          Trženje po telefonu
-          Elektronsko

    B2C (podjetje-kupec)/ B2B

Opis pristopov do strank
Opis metode prodaje

TRŽENJE STORITEV

Razlika storitev-izdelek: neopredmetenost, proizvodnja in prodaja potekata hkrati, spremenljivost, minljivost

Storitve= 4P + 3P (udeleženci, fizično okolje, proces izvajanja)

Trženjska strategija
-          Ciljne skupine (zdaj &potem)
-          Identifikacija posameznih uporabnikov
-          Način kontaktiranja
-          Dodane vrednosti storitve (kakovost, odzivnost, sodelovanje..)
-          Inovativni marketinški pristop (viralen video)

Razmišljajte o ciljih
Naštejte sestavine trženjsekga spleta
Načela pri gradnji odnosov s strankami
Razmišljajte o pšristopu, izbolšavah
Opredelite življenski cikel storitve
Prednoste in slaboti prodanjih poti
Najpogostejši dejavniki, ki vplivajo na nakupne odločitve

PODJETNIŠKA SKUPINA IN KADRI

Lastnosti
-          Medsebojna povezanost; podjetje zmaga, če zmagajo vsi
-          Celovitost; skupen končen dolgoročni cilj, vsak pa ima še svoje specifične interese
-          Timsko delo, sodelovanje
-          Dolgoročna zavezanost
-          Zavezanost k ustvarjanju vrednosti; maksimiziranje svoje uspešnosti
-          Enaka neenakost; pravičnost nagrajevanja glede na delo
-          Poštenost

Katera so potrebna znanja in veščine?
Imam znanja na funkcijskih področjih?
Imamo zveze in kontakte?
Kaj želim v poslu doseči, cilji, čemu se je potrebno odpovedati?
Tveganja in možnost soočenja
Vloga zunanjih strokovnjakov


Primer good tima:
-          Strokovnjak
-          Tvorec-motivira tudi pod pritiskom, energičen
-          Iskalec virov- komunikativen, družaben, pogajalec
-          Opazovalec, ocenjevalec- inteligenten, realen, trezen
-          Koordinator- delegacija nalog, organizacija, odločanje
-          Izpopolnjevalec- natančen, skrben, vztrajen
-          Uresničevalec- sistematični, discilpinirano rešuje probleme
-          Timski delavec- diplomatski, prilagodljiv
-          Proizvajalec- ustvarjalen, inovativen

…Proizvajalec; usmerjen v doeganje rezultatov, ima znanje, sposobnost
…upravitelj; organizira, vodi, načrtuje, nadzira
…podjetnik; ustvarjalen, daje pobude in tvega
…povezovalec; usklajuje cilje, povezuje



Napake podjetnikov:
-          Neusposobljeni
-          Previsoki zaslužki  določenih
-          Ne poudarijo pravic članov, ki izstopijo
-          Če kdo ni pripravljen odstopiti delež lastništva, zaradi težnje po kontroli
-          Slaba razmejitev odgovornostni za naloge
-          Brez načrta izpopolnjevanja vodstvene skupine
-          Slabo razjasnjene vrednote in cilji
-          Ni zagotovitve svetovanj in druge pomoči
-           

 Vir: Podjetništvo; Mateja Drnovšek, Rok Stritar










Ni komentarjev:

Objavite komentar

Pritožbe, pohvale, predlogi